Nauczanie zdalne - 3 tydzień i stacjonarne - 2 tydzień

Galeria » Przedszkole » GALERIA 2020/2021 » Nauczanie zdalne - 3 tydzień i stacjonarne - 2 tydzień

W minionym tygodniu Biedronki realizowały temat "Dbamy o przyrodę". Wśród zagadnień znalazły się:
- film edukacyjny "W zgodzie z naturą",
- pogadanka nt proekologicznych zachowań,
- zestaw zabaw ruchowych z gazetą,
- rymowanka i praca plastyczna "Smutne i wesołe drzewko",
- nauka wiersza "Dzieci dbają o środowisko",
- eksperyment "Magiczne obrazki" z wykorzystaniem mazaków, wody i ręczników papierowych,
- osłuchanie się oraz nauka refrenu "Piosenki ekologicznej",
- ćwiczenia oddechowe "Bąbelki ",
- matematyczne zabawy z nakrętkami i interaktywną kostką,
- ćwiczenia gimnastyczne - interaktywne koło fortuny,
- zadanie tygodniowe - kolaż zawierający zdjęcie trawy, kwiatka, drzewa,
- piosenka "Cry" - realizacja programu dwujęzyczności
 
W minionym tygodniu Słoneczka próbowały wspólnie z rodzicami dowiedzieć się "Co się dzieje w kosmosie?". Dzieci:
- poznały nazwy planet i ich układ w przestrzeni kosmicznej,
- wysłuchały wiersza "Trampolinek w kosmosie" nagranego przez nauczycielkę
- wykonały model rakiety kosmicznej oraz układu słonecznego,
- na podstawie bajek i filmów edukacyjnych pogłębiły wiadomości o kosmosie,
- wykonały pracę plastyczno- techniczną "Kula ziemska",
- doskonaliły swoje umiejętności matematyczne podczas zabawy "5 rakiet" oraz zabawy rytmicznej nagranych w formie filmu przez nauczyciela,
- podczas zabawy ruchowej, wspólnie z panią, wyruszyły w podróż na Marsa i zdobyły odznakę "Małego kosmonauty".
Słoneczka oglądały również film w języku angielskim pt " Cześć, Mamo!", realizując treści Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności "Bilingual Future".
 
Liski realizowały blok tematyczny "Wielka sztuka w moim domu".
Dzieci:
- stworzyły "Matematyczny kod" z kwadratów oraz kwadratowe rytmy;
- szukały kwadratów ukrytych w przedmiotach i swoim najbliższym otoczenu;
- zainspirowały się obrazami Henryka Stażewskiego i stworzyły "Kwadratową kompozycję";
- klaszcząc, tupiąc, podskakując, uderzając rękami o uda, odtwarzały usłyszany rytm;
- wzorując się na plakacie Keitha Haringa przygotowały "Teatrzyk cieni";
- po obejrzeniu filmu o twórczości malarki Yayoi Kusama, namalowały obrazy z kropek;
- grały w "Matematyczne kropki";
- ozdabiały kamienie mandalami: obrazami na planie koła;
- zapoznały się z obrazami Paula Klee ukazującymi domy i stworzyły obraz z domami;
- ćwiczyły dzielenie wyrazów na sylaby;
- poznały technikę malowania linią;
- układały klocki wzdłuż osi symetrii;
- szukały wiosny na obrazie Henryka Weyssenhoffa i za oknem;
- przygotowały listę wiosennych symboli;
- fotografowały przyrodę.
 
Skrzaty realizowały w minionym tygodniu tematykę „W świecie teatru”.
Dzieci:
- oglądały różne filmy edukacyjne – m. in. „Jak powstaje spektakl teatralny?” oraz
przedstawienia teatralne;
- śpiewały piosenkę „Magiczne miejsce”;
- poznały różne rodzaje lalek teatralnych;
- uczestniczyły poprzez film w wycieczce po Wrocławskim Teatrze Lalek;
- poznały historię teatru cieni oraz jego rodzaje;
- wykonały własne lalki teatralne oraz własny teatr cieni;
- rozwiązywały zagadki związane z teatrem;
- poznały literę „u, U”;
- poznały cyfrę 10;
- uczestniczyły w quizie na temat właściwego zachowania się w teatrze, w zabawach
pantomimicznych i improwizacjach teatralnych.
 
Dziękujemy Rodzicom za pomoc w realizacji podstawy programowej.