32 tydzień w przedszkolu

Galeria » Przedszkole » GALERIA 2020/2021 » 32 tydzień w przedszkolu

Skrzaty w minionym tygodniu realizowały tematykę "Dzieci z całego świata". Przedszkolaki poznały prawa i obowiązki dzieci, odpowiedziały na wiele pytań problemowych pracując kreatywnie: Co łączy wszystkie dzieci?, Czym się różnią?, Jaki powinien być przyjaciel? Co najbardziej lubią dzieci? Skrzaty wykonały prace plastyczne: „Ulubiony plac zabaw”, „Spadochron – zabawka”, „Obrazek dla przyjaciela”, wysłuchały wiele wierszy i opowiadań, dostrzegły niepowtarzalność swoją i innych oraz nauczyły się ją szanować. Dzieci utrwalały poznane cyfry i znaki matematyczne, układały działania typu: 4+5=9; 8-2=6. Ćwiczyły poprawną wymowę oraz przygotowywały program artystyczny na uroczystość „Pożegnania starszaków” ucząc się piosenek, wierszy i tańców.

W minionym tygodniu Liski realizowały blok tematyczny "Mój plac zabaw" oraz projekt "Zrób to sam".
Rozmawialiśmy na temat wymarzonego podwórka, analizując przeczytane wiersze i opowiadania, dzieci proponowały, co powinno się znaleźć na placu zabaw. Rozwiązaliśmy rozsypywankę z sylab, które po prawidłowym połączeniu tworzyły wyrazy związane ze sprzętem służącym do zabawy. Dzieci przygotowały huśtawkę oraz bucik trenigowy do nauki wiązania sznurowadeł; spędzały dużo czasu na podwórku. Liski schowały wszystkie zabawki w swojej sali i postanowiły, że będą się bawić tym, co same stworzą. Chłopcy przygotowali drogę, a dziewczynki domki dla lalek. Dużo radości spawiła nam zabawa konikami i jednorożcami na patyku, przygotowując ich kolorowe grzywy, ćwiczyliśmy cierpliwość i zdolności manualne. Dzieci zrobiły również papierowe laptopy. Realizując edukację matematyczną, centymetrem krawieckim mierzyliśmy nasze imiona oraz przygotowaliśmy miarę z wież ułożonych z kubeczków. Utrwalaliśmy pojęcie "samogłoski" i "spółgłoski". Na koniec tygodnia, wykorzystując pantonimę, zaaranżowaliśmy "Teatr uczuć" - szukaliśmy sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami. Zosia L. i pani Małgosia zaprezentowały Liskom wiersz i ilustrację, które przygotowały na międzynarodowy konkurs literacko-plastyczny "Nasze emocje".
 
W minionym tygodniu Słoneczka, w ramach realizacji bloku tematycznego "Wszystkie dzieci są nasze", poznały zabawy, zabawki oraz sposoby porozumiewania się i spędzania czasu wolnego przez dzieci z różnych stron świata. Słoneczka:
- poznały kulturę mieszkańców Boliwii na podstawie filmu edukacyjnego,
- wykonały indiańskie pióropusze oraz wisiorki,
- bawiły się w tipi,
- poznały zabawę "boliwijska chusteczka" oraz norweską zabawę "z tarczy na tarczę",
- przeliczyły i klasyfikowały zabawki w sali,
- tańczyły w rytm muzyki indiańskiej, afrykańskiej.
 
"Biedronki" przez ostatnie 2 tygodnie poznawały "Dzieci z różnych stron świata". Wśród zagadnień znalazły się:
- Eskimosi, Indianie oraz mieszkańcy Dalekiej Afryki - dzieci poznawały ich kulturę, wygląd, zainteresowania - wykonały pracę plastyczną przedstawiającą mieszkańców zimowej krainy oraz instrumenty afrykańskie
- piłki - ich rodzaje, zastosowanie, oraz zabawy matematyczne kształtujące umiejętność orientowania się w przestrzeni 
- "Indiańskie tipi" - zabawa plastyczna doskonaląca umiejętność rozpoznawania figur, kształtów, wzorów oraz rozwijająca spostrzegawczość
- "W indiańskiej wiosce" - mini drama
- piosenka "Podajmy sobie ręce"
- "Brzydkie kaczątko" - zajęcia z innowacji pedagogicznej - zwrócenie uwagi na tolerancję, szacunek względem innych